Katalogy webových stránek byly vždy brány jako základ linkbuildingu, ale situace se možná mění. Jediný katalog, který má opravdu nějaký potvrzený význam je katalog Seznamu a DMOZ. Z katalogu Seznamu je možné získat i nějaké návštěvníky a DMOZ bere v potaz zase Google, jako vysokou kvalitu. Ale co ostaní katalogy? Jen na českém internetu jich existují stovky. Kvalita se velmi různí. A dále existují i subjekty, které nabízí registraci do katalogů, cena za registraci je cca. 4 – 5 Kč za katalog. A poptávka stále existuje.
Na začátku roku, když jsem vytvořil jeden web, tak jsem provedl registraci do katalogů. Nevím přesně, ale cca. 50 katalogů to mohlo být. Odkazů z mých ostatních webů moc nebylo, protože jsem moc webů ještě neměl. Web se však umístil velice dobře v Seznamu i v Googlu, byl i první na první stránce na Seznamu na hlavní klíčové spojení. A až doteď se držel na první stránce, po změně algoritmu se propadl na 4. – 5. stranu. Na Google má stabilní pozici na první straně. Na stále stejné klíčové spojení.
Jeden z mých malých informačních webíků jsem nalinkoval jen ze svých webů a má nějakou návštěvnost přibližně 10 – 20 denně. Kupodivu i vydělává na affilu, překvapivě. Nedávno jsem jej zaregistroval do několika katalogů, ale návštěvnost se nijak dramaticky nezměnila. Uvidíme, třeba se situace ještě změní.
Další malý web jsem zaregistroval do 35 katalogů a nalinkoval ze svých webů a umístil se na velice dobrých pozicích, jak na Seznamu, tak v Googlu. Nicméně nedávno se propadl a právě na Googlu, z cca. 70 denně to spadlo na 20 – 30.
A další velkou zajímavostí je web, který nemá příliš textu, jen vyplněné meta tagy keyword a description. Popravdě tam žádný text není. 😀 Seznam indexuje pouze jednu! stranu, web jich má cca. 8 a přesto se dobře umisťuje na Seznamu. I po změně algoritmu. Žádné odkazy z katalogů, pouze moje projekty. Takže opravdu nevím.
Nicméně mám v plánu další weby, tak by to chtělo udělat testy. Registrovat nový web do 150 katalogů a kontrolovat pozice. Ale chtělo by to dva weby na stejné téma, kvůli relevantním výsledkům. A druhý web jen odkazovat z mých stránek a porovnávat. Nicméně je nutné mít odlišné text kvůli duplicitě a to už se malinko prodraží. Bohužel se mi do registrace katalogů moc nechce, protože webům, které jsem si registroval sám, se prostě pozice ve vyhledávání nijak dramaticky nezměnily. Ale možná by pokus za to stál, registrace stojí cca. 500 Kč za 100 katalogů.
O registraci se hodně mluví jestli je prospěšná nebo ne. Já se jí zabývám především z toho hlediska, že tady je poptávka. Věnuji se tomu už skoro 3 roky a mám vybudovanou stálou klientelu a byl bych blázen, kdybych to teď položil a přišel o výdělky.
Je pravda, že vliv z katalogových odkazů se snižuje, ale na méně konkurenční slova lze jen registracemi vytáhnout web na první místa v SERPu.
Jinak DMOZ už také není to, co býval. Ze Seznam katalogu chodí poměrně hodně lidí. Pokud jde o firemní stránky, tak zde má registrace do firemních katalogů také poměrně dobrý vliv na přímou náštěvnost.
Jasně, o tom žádná. Existuje poptávka a máš nabídku. Proti tomu nic nemám.
Jen mi trochu vrtá hlavu propad mých webů, které měly dobré pozice pravděpodobně díky katalogům.