Ani už vlastně nevím, kdy a kde jsem se začal učit SEO. Pravděpodobně to bylo díky knize Radima Smička, Optimalizace pro vyhledávače – SEO, která je zdarma ke stažení. Kniha už je dnes zastaralá.
Proto jsem si koupil aktuánější zdroj informací a vědomostí. Knihu Velký průvodce SEO od Michala Kubíčka. A jsem z knihy velmi nadšený.
Kniha je vhodná pro každého, kdo se trochu zajímá o web a chce mít nějaké návštěvníky a pozici ve vyhledávačích.
Na úvod autor popisuje základy, které potřebujeme k pochopení znát. Za jakým cílem vlastně jdeme, co je vyhledávač, co je katalog. Co chce zákazník, k čemu jsou dobré ranky vyhledávačů atd.
Velmi užitečné jsou zkušenosti z praxe, kde se odkazuje přímo na projekty. Informace uvedené v knize jsem tak nějak tušil, ale nedokázal jsem si je dát dohromady. K tomu mi pomohla až tato kniha. Osobně mi přišla velmi užitečná část o psaní textů pro web, tzv. copywriting. Protože to není vůbec jednoduché a moc to neumím. Dále se mi líbila část o nepovolených praktikách, tzv. black hat seo. O tom jsem toho moc nevěděl.
Velice dobře jsou v knize vysvětlené PPC systémy. Zejména návod na vytvoření kampaně a napsání dobrého reklamního textu do sestavy.
Bohužel internet je velmi rychlé medium a odstavec v knize o reklamním systému Overdrive už není aktuální. Celkem jsem se těšil, jak tento systém vyzkouším, ale bohužel už nefunguje. Zato jsem se dozvěděl nové weby, kde lze zakoupit odkazy.
Knihu mohu doporučit každému začátečníkovi v oboru, rozhodně se hodně naučí a nebude snad zbytečně spamovat diskuze banalitami. Profesionálové se zřejmě moc nového nenaučí, ale možná se jim všechny znalosti vzájemně propojí a budou SEO chápat v širších souvislostech. Ale to já těžko posoudím, nejsem profesionál.