Má to vůbec cenu?

No, já právě nevím. Už jsem dlouho nic nenapsal na blog. Stále se mi honí jedna myšlenka hlavou. Nemyslím, že je v dnešním světě nějak důležitá, ale přesto mě to trápí.

Myšlenka se týká lidských činností, které přinášejí přínos společnosti. Možná se tím příliš zaobírám, ale někdy bych rád udělal, dělal něco přínosného pro společnost. Nejen něco, co přináší pouze peníze. Já vím, že peníze znamenají hodně a mnoho věcí také vyřeší. Můžete namítnout, že jsou lidé, kteří jsou schopni vydělat doslova nechutně velké peníze, ale pro společnost jako takovou nic neudělají. Ale záleží na úhlu pohledu, z určitého úhlu by se možná něco našlo.

Možná je to nevhodný příklad, ale např. modelka nemá problém vydělat velké peníze. Nicméně pro společnost, pro běžného člověka jako jsem já, nemá příliš velký význam. Maximálně se rád na nějakou modelku rád podívám. Některé modelky zakládají různé nadace a pomáhají tak lidem. Možná je to proto, že pomáhat mohou a chtějí. Mají kontakty, jsou populární, nedělá jim problém publicita a v neposlední řadě dokáží dobře zpropagovat a prezentovat. A možná je to proto, že vlastně chtějí něco přinést společnosti. Něco užitečného, hmatatelné výsledky. Tím rozhodně nechci, aby to vyznělo nějak špatně. A další důvod může být čistě pokrytecký, nadaci má kdekdo, udělám ji také. Abych vypadala dobře. Fakt nevím. Příkladů by se našlo jistě více.

Když problém aplikujeme na webový byznys. Kde porovnáváme platbu za klik a platbu za prodaný produkt. Za prodaný produkt přes náš web dostaneme provizi až skutečně zákazník zaplatí. Tzn. partnerovi jsem vydělali peníze, zvedli obrat, přivedli zákazníka a on nám zaplatí. Férové, ne? Partner je spokojený, má prodané zboží, zisk. My jsem spokojení, máme provizi. A zákazník také, uspokojil svou potřebu. Ale partner mohl také prodat produkt bez nás, ušetřil by na naši provizi a vydělal by více. A nebo by také nemusel prodat. Nevím.

U platby za klik už to tak jednoznačné není. My dostaneme zaplaceno za klik z částky, kterou si platí inzerent. Část jde samozřejmě společnosti, která reklamy poskytuje. Inzerent platí za kliky a společnost se s námi dělí o zisk. Za to, že poskytujeme reklamní prostor. Ale už přesně nevíme, zda byl uspokojen zákazník a zda inzerent opravdu prodal. Možná ano, možná ne. U platby za prodaný produkt to víme.

Co si myslíte? Můžete se vyjádřit v komentářích.

One thought on “Má to vůbec cenu?

  1. Můj názor je ten, že pokud se budeš snažit podnikat a zárovň tím pomáhat lidem, tak tím vyděláš peníze několikanásobně snadněji a bezpečněji, než v opačném případě. + ta přidaná hodnota v dobrém pocitu, že..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *